Nije tajna dovoljno sna, šetnja, druženje sa prijateljima (i kućnim ljubimcima) čini da lučimo hormon sreće. Istraživanja pokazuju da svaki dan možemo poboljšati svoje raspoloženje, bez obzira na posao ili kišan dan.

Stara je izreka “ono što smo jedemo”. Činjenica je da naša gušterača komunicira sa mozgom i šalje mu signale koji utiču na naše emocije.

U nastavku je 6 vrsta hrane čija konzumacija će vas učiniti sretnijim.

Kvinoja

Ova žitarica “puca” od proteina i odlična je zamjena za rižu i tjesteninu. Studije pokazuju da kvinoja sadrži flavonoid koji ima značajan anti-depresivan uticaj. UN Organizacija za prehranu i poljoprivredu (FAO) proglasila je 2013. godinom kvinoje i na taj način skrenula pažnju na značaj ove namirnice.

Kvinoja sadrži 12 do 16 posto bjelančevina te svih devet esencijalnih aminokiselina koje su neophodne svakom organizmu za stvaranje proteina. Zbog toga se smatra potpunom bjelančevinastom namirnicom, te idealnom zamjenom za meso. Kvinoja je u potpunosti bezglutenska namirnica.

Što se pripreme tiče, kvinoju operemo tako da se nekoliko puta promijeni voda u zdjeli u kojoj se nalazi te je premjestimo u cjedilo i isperemo vodom. Kvinoju kuhamo u omjeru 1 šoljica kvinoje: 2 šoljice vode). Kada voda sa kvinojom prokuha, dodamo prstohvat soli, smanjimo vatru i kuhamo dok se voda ne upije (20-ak minuta).

Losos

Osnovna karakteristika lososa je obilje omega 3 masnih kiselina, koje dokazano popravljaju raspoloženje. Omega 3 čini našu kožu i kosu sjajnijom. Kada kupujete svježi losos obratite pažnju na boju mesa koja treba biti nježnog pink i pripremite ga isti dan ili eventualno naredni.

Odličan prilog uz losos je kvinoja, tako da ćete dobiti duplu dozu sreće. Jednostavan i brz recept za pripremu možete pronaći ovdje.

Kafa

S obzirom da u BiH pijemo kafu obilato, onda se može reći da smo mi itekako sretna nacija. Neka istraživanja pokazuju da konzumiranje kafe ujutro je itekak povezano sa povećanjem energije, ljubaznosti i zadovoljstva. Ispijanje kafe povezano je sa druženjem, prijateljstvom, #chakulanjem. JAMA institut je proveo istraživanje, čiji rezultati pokazuju da žene koje piju dvije do tri šoljice kafe dnevno imaju 15% manje šanse da budu u depresiji u periodu od 10 godina, u poređenju sa onim ženama koje konzumiraju jednu ili nijednu šoljicu kafe dnevno.

Ja obožavam kafu u kolačima, tako da će svakako biti neki recept s kafom uskoro.

Tamna čokolada (najmanje 70% kakaa)

Vjerujem da ste po samom naslovu teksta očekivali da će jedna od tih namirnica sigurno biti čokolada, ali ne bilo koja čokolada. Nutricionisti će potvrditi da konzumiranje tamne čokolade poveća nivo endorfina, pa jednostavno budemo nešto sretniji. Čak i razmišljanje o čokoladi izaziva osmijeh na lice.

A zašto je to tako? Antioksidansi u tamnoj čokoladi čine da se naše krvne stanice opuste, krvni pritisak se snizi i krv počne intenzivnije cirkulisati tijelom. U prosjeku konzumiranje 40g tamne čokolade dnevno kroz dvije sedmice će sniziti stres. Tamna čokolada sadrži i magnezij, te pomaže u reduciranju simptoma PMS-a i umora.

Tamnu čokoladu iskoristite u ovom receptu i usrećite se.

Gljive

E gljive su i meni iznenađenje na ovoj listi. Međutim, gljive su bogate selenijumom, a nedostatak ovog minerala povećava rizik od depresije, umora i anksioznosti. Gljive su jedine biljke koje sadrže vitamin D. Poznato je da vitamin D dobijamo iz sunca. Osnovni zadatak ovog vitamina je da pretvara aminokiselinu triptofan u našem organizmu u seratonin.

Gljive možete dodati u omlet za doručak, u salatu za ručak ili pripremiti na grillu za večeru.

Zeleni čaj

Za sve koji nisu ljubitelji kafe, odlična vijest je da vas i zeleni čaj itekako može usrećiti. Da bi ste snizili stres za nekih 20% potrebno je da pijete pet do šest šolja zelenog čaja dnevno. Zeleni čaj je odličan dodatak i smoothie-jima, marinadama, supama ili sosevima.

Posebna vrsta zelenog čaja je popularna matcha. Matcha su ustvari listići zelenog čaja koji su samljeveni u prah. Samim tim matcha ima puno više nutrijenata od klasičnog zelenog čaja. Matcha je odlična u desertima. Napitak sa fotografije je matcha latte i možete ga popiti u mojoj omiljenoj čajdžinici Franz & Sophie.

I doista je tačno da ono što konzumiramo itekako utječe na to kako zračimo, a zatim i koga privlačimo. Uživajte u namirnicama sreće.