Superhrana, super-namirnice, svima poznata i prisutna superfood nas gleda posvuda sa polica. Odlična je ta ideja da imamo zdravu hranu, nezdravu i onu koja je super zdrava, pa se chia sjemenke dodaju u bilo šta i taj obrok postaje zdrav, ili ne baš? Brojna istraživanja u inostranstvu pokazuju da će 60% ljudi reći da su žitarice uz dodatak chia sjemenki zdrav doručak (bez da se informišu koliko šećera ima u žitaricama koje doručkuju).

Istina je, reći će nutricionisti da ukoliko jedemo raznovrsno voće i povrće i redovno vježbamo superhrana nam i ne treba. U suprotnom nema te superhrane koja će nas učinit zdravim. Međutim, iznenadit će vas neke od super namirnica.

1.Na fotografiji je kelj

Jedna od ne-egzotičnih namirnica koju nas roditelji tjeraju da jedemo u djetinjstvu. U hipsterskim restoranima često će nam skupo naplatiti čips od kelja. Činjenica jeste da kelj je bogat željezom, antioksidansima, vitaminima i pomaže redovnoj probavi. Međutim, stručnjaci kažu da nema dokaza da povećan unos kelja će više doprinijeti našem organizmu nego da jedemo iste količine kupusa, špinata ili mrkve. Tako da roditelji 0, mi (da smo još djeca) 1.

2. Već godinama jedna od najpopularnijih voćki širom svijeta je avokado.

Stručnjaci na sam pomen avokada pominju visokozasićene masti, kojim ova voćka obiluje. Ove masti pomažu našem kardiovaskularnom sistemu, ali ih isto tako možemo pronaći i u orasima, maslinovom ulju.. Iznenađuje da cijeli avokado ima 240 kalorija, a npr Mars čokoladica 228 kalorija. Zaključak: možemo preživjeti i bez avokada.

3. Nedavno sam nar učinila zvijezdom Valentinovskog deserta.

Sladak, kiseo, ukusan – lako ga je voljeti, posebno ukoliko nam ga neko očisti ili iscijedi. Često se ističu koristi sjemenki nara, ali ironično najviše antioksidansa ima u kori (koju ne možemo jesti).  Međutim, ovdje sam pristrasna jer nar volim baš od djetinjstva.

4. Prošle godine u bašti smo posadili drvo goji bobice.

Razmišljam ako su već super hrana, domaće ću da uzgajam. Ne sjećam se baš da smo imali berbu. Svježe bobice su roze i izgledaju kao malo duža bobica grožđa, osušene podsjećaju na grožđice i lako ih je kombinovati sa zdravim grickalicama. Ukoliko jedemo goji bobice ili pijemo sok od ovih bobica to nam sigurno neće štetiti, ali ne postoje dokazi da će nam biti korisnije od bilo kog drugog voća.

5. Najpoznatiji superfood na našim prostorima su sigurno chia sjemenke.

Mislim da ih još jedino u pohovanu piletinu nismo stavili (barem ja ne znam za to). Mogu se samljeti u sve, dodati različitoj hladnoj tekućini koju će gelirati. Zanimljivo je da 100g chia sjemenki sadrži 17g omega 3 masnih kiselina, što je 8 puta više omega 3 nego porcija lososa. ALI, te omega 3 kiseline su drugačije od onih u ribi i naše tijelo te omega 3 procesuira drugačije od onih iz ribe, tako da ustvari iz chia sjemenki dobijemo 1,3g omega 3 na 100g. S druge strane 100g chia sjemenki sadrži isto kalorija kao i Big Mac. O, ironijo života.

6. Ako volite sushi, onda znate i da su morske alge super hrana.

Morske alge su značajne i veganima jer su rijetko ne-meso bogate vitaminom b12. Također su bogate željezom i kalcijem, ali ništa značajnije od špinata ili kelja.

7. Opet se vraćam u djetinjstvo, jer sjetit ćemo se da su nas roditelji tjerali i da jedemo cveklu, jer je zdrava.

Danas se smatra i super hranom. Cvekla je bogata nitratima i snižava krvni pritisak, a sam sok cvekle se preporučuje sportistima prije treninga jer poboljšava protok kisika u tijelu.

Svaka priča, namirnica i preporuka ima dvije strane, pa tako i superhrana. Bitno je da nam ne šteti, ali nemojte se gristi ukoliko vam kupovina goji bobica nije na vrhu liste prioriteta. I drugo voće i povrće će poslužiti svrsi.