Od djetinjstva nas uče da je svaka salata zdrava i da što više zeleniša trebamo unositi organizam. I sve je to tačno. Istovremeno to ne znači da ukoliko u restoranu naručimo salatu sa dresingom na bazi majoneze ili jogurta, da je ta salata zdrava i da ima malo kalorija – upravo suportno. Međutim, to je tema nekog drugog teksta.

Ovaj put sam istražila, koja od zelenih salata je najzdravija, koliko ima nutritivnih vrijednosti, koliko je hranjiva i zašto postoje razlike.

Centar za preveniciju i kontrolu bolesti SAD-a, navodi 17 najvažnijih nutrijenata koje bi prosječna osoba dnevno trebala unijeti u organizam: vitamini A, B6, B12, C, D, E, K, željezo, kalij, proteini, vlakna, kalcij, riboflavin, folna kiselina, cink, tiamin i niacin.

Za neke od navedenih smo sigurno čuli. Spomenuti Centar je izmjerio koliko u 100 g svake od salata ima navedenih nutrijenata. Pa vidimo..

Iceberg salata – 18.28 g nutrijenata

Ovu salatu često možemo naći na našem tržištu. Sam izgled joj nešto između salate i kupusa. Dosta je hrskava i ostaje zelena duži period, što je najviše zahvaljujući visokom procentu vode koji sadrži. Nažalost njena nutritivna vrijednost je vrlo niska, ali ipak sadrži vlakna, kalij, cink, folnu kiselinu, vitamine A i K.

Rukola – 37.65 g nutrijenata

Nekoliko mojih prijatelja ovu salatu ne može ni na fotografiji vidjeti. Bit će im drago čuti da iako je vrlo popularna u restoranima, nema značajnu nutritivnu vrijednost. Zovu je salatom vječne mladosti jer 100 g rukole sadrži 47% vitamina A i 25% vitamina C. Oba vitamina su značajna sa održavanje kože elastičnom i mladolikom.

Kelj – 49.07 g nutrijenata

Nisam baš sigurna koliko se kod nas kelj pravi na salatu, ali pričali smo o njemu i o tekstu o Superhrani. Kelj će zadovoljiti naše dnevne potrebe za vitaminima A, C i K, te sadrži i određeni udio proteina.

Romana ili rimska salata – 63.48 g nutrijenata

Nažalost kod nas je uzgoj i prodaja ove salate vrlo rijetka, a šteta jer je jako ukusna. Ova salata je solidan izvor vitamina A, K, folne kiseline, te značajan udio vlakana i željeza. Odlična je za sve koji imaju srčane probleme.

Zelena salata – 70.73 g nutrijenata

S druge strane, zelena salata je najčešća na našim trpezama. Ja je često obogatim sa narandžom i osvježi svako jelo. Zelena salata ima vrlo visok udio kalija i vitamina A i K.

Cikorija – 73.36 g nutrijenata

Još jedna od, rekla bih, nepravedno zapostavljenih salata kod nas. Također, izgledom i okusom podsjeća na rukolu, ali je značajno zdravija. Cikorija je izvor tiamina, niacina, cinka, vitamin A, C, E, K, B6, riboflavina, folne kiseline, kalcija, željeza i magnezija. Cikorija je odličan izbor za dijabetičare.

Špinat – 86.46 g nutrijenata

Veliki broj studija govori o benefitima špinata u svim mogućim oblicima. Svakako da najviše nutrijenata sadrži termički neobrađen ili kratko tretiran špinat. Za špinat se kaže da je energetska bomba. Bogat je vitaminima A i K, te magnezijem, željezom i folnom kiselinom. Špinat vrlo pogodno djeluje na našu probavu.

Ljekovita potočarka – 100 g nutrijenata

Apsolutna šampionska salata, koaj pazite sad: sadrži više vitamina C od narandže, više kalcija od čaše mlijeka, više željeza od špinata i više folne kiseline od banana. Ova salata sadrži 106% preporučenog unosa svih navedenih nutrijenata u naš organizam. Ljekovita potočarka doprinosi sprječavanju nekoliko vrsta raka, poboljšavanja kardiovaskularni sistem, jača naše kosti, te se naročito preporučuje trudnicama.

Bez obzira za koju se salatu odlučili, nećete pogriješiti. Ja odoh pojesti još ove ljekovite potočarke.