Sa novom godinom, vrijeme je i za novitete na Chakula.ba. Svakog mjeseca biram namirnicu koja je u sezoni, a koja nije naročito popularna, poznata ili česta u našoj kuhinji.

Cilj je da saznamo više o namirnicama koje možemo kupiti u sezoni, a istovremeno nismo navikli da ih pripremamo ili možda ne znamo kako bismo upotrijebili u svakodnevnom kuhanju.

Nova godina se čini idealnom sa obogaćivanje naše ishrane, zar ne?

U januaru u sezoni je pastrnjak.

U vremenu Rimskog carstva, pastrnjak ili bijela mrkva, kako ga još nazivaju bilo je jedno od usjeva koje se najčešće koristilo u ishrani. U srednjem vijeku pastrnjak je bio cijenjen zbog visokog nivoa šećera koji sadrži. Eterična ulja pastrnjaka su se tada kuhala i koristila kao zaslađivač. Prije otkrivanja krompira, pastranjak je u ishrani bila jedna od osnovih namirnica, jer je bogat ugljikohidratima. Međutim, u bogatstvu silnih namirnica tijekom historije, pastrnjak se u većini Evrope “izgubio” prilikom kuhanja.

Najviše se koristi u Francuskoj i Italiji, dok u Americi i Velikoj Britaniji ga pripremaju kao prilog za Dan zahvalnosti i Božić.

Pastrnjak je bogat vitaminima B, C i E, te naročito kalijem. Iz ovih razloga savršena je namirnica za  zdravlje srca, pluća, jetre i bubrega. Pastrnjak je moguće koristiti cijelog – od listova do korijena. Najčešće se koriste njegovi korijeni koje možemo dodati u razne supe ili variva na isti način na koji dodajemo mrkvu. Listove, s druge strane, možemo koristiti kao začinsko bilje baš kao što koristimo peršun.

Uistinu je čudnovato kako je ovo jednostavno povrće lagano pripremiti. Možete ga zapeći na puteru sa sirom, grilovati sa medom, cimetom, zvjezdastim anisom i timjanom ili napraviti pire od pastrnjaka sa dodatkom soka od limuna, maslinovim uljem i bademima.

Nadam se da sam vas inspirisala da potražite pastrnjak na pijaci i obogatite svoju ishranu novom odličnom namirnicom.

Galerija