Da li ste već u blagdanskom raspoloženju? U decembru se obično opustimo i sva hrana, a posebno kolači, su nam posebno privlačni. Ali vjerovali ili ne, u sezoni u decembru se neke vrlo zdrave namirnice.

U decembru sezonske namirnice su: kelj, repa, klementine i ananas.

O kelju se uvijek govori. O njemu sam pisala u tekstu o super namirnicama. Kelj možete servirati kao prilog, kratko kuhan ili propržen sa bijelim lukom. Odlično se slaže sa soja sosom i orasima. Kesteni su još tu, pa možete napraviti divnu kremastu supu sa kestenima i keljem. Kelj je čini mi se sastavni dio smoothie-ja. Kelj je vrlo popularan u hladnijim regijama, jer je vrlo otporan na hladnoću. Kada kupujete, za supu kupujte veće listove kelja, a za sve ostalo manje listove koji se brže termički  obrađuju. Drške listova se također mogu jesti, samo ih trebate kuhati 2 ili 3 minute prije listova.

Znate li da se repa počela uzgajati u Evropi još 2000 prije nove ere i to je jedno od prvih povrća koje se počelo uzgajati. Francuzi vole repu, proprže je i serviraju kao prilog uz pačetinu, Italijani koriste repu u rižotima, a na Bliskom Istoku repu vole ukiseljenu. Vrlo zanimljivih prijedloga za upotrebu ove namirnice. Kada kupujete, repa treba biti čvrsta i teška u ruci, što će pokazati da je sočna iznutra. Ako kupite repu sa listovima, odstranite ih i čuvajte repu u frižideru do 7 dana. Prije pripreme repi treba oguliti koru. Repu možete i ispeći. Isjecite je na komadiće, poprskajte s malo vode, stavite u tepsiju, pokrijte i pecite na 20°C nekih 45 minuta.

Klementine su slatke sestre iz porodice agruma. Sočne i aromatične, manje od mandarina, sa sjajnom korom odličan su izbor za hladne decembarske dane. I još nešto – klementine nemaju sjemenki. Porijeklo imena klementina doseže do 19-og stoljeća, kada je monah Otac Klementin poslan iz Francuske da brine o siročadima u Alžiru i brineći o mandarinima kreirao novu vrstu agruma. U 2002. godini naučnici su otkrili da je klementina rezultat križanja mandarine i slatke narandže. Klementine su prirodno odlične u desertima, ali i kao dodatak salatama ili jelima od peradi.

Jao koliko ja volim ananas! To vam riječima ne mogu opisati. I super što je tako jer je ananas iznimno bogat vitaminima, antioksidansima i enzimima. Konzumiranje ananasa je odlično za imunološki sistem, jačanje kostiju i poboljšanje probave. I iako je sladak, jedna šolja ananasa ima tek 82 kalorije. Ananas svakako možete dodati desertima, ali ja ga najviše volim svježeg uz doručak.

Uživajte u blagdanima, a bit će i recepata za kolače, naravno!